Wednesday, July 27, 2011

Mostar

Mostar'a Dubrovnik'ten gittiğimiz için, gittiğimiz yollardan döndük.


Split - Dubrovnik arasında zaten ülke sınırından geçtiğiniz için pasaport kontrole tabi oluyorsunuz. Biz yine KA plakası ile hiç sorun yaşamadan geçtik. Direksiyonda da ben vardım. Alkol alan arkadaşlarımın şöförlüğünü yaptığım için de, kontrollerde deneyimliyim. Aracın iç lambasını yakarım hep. Ne kadar etkili olduğundan hiç emin değilim oysa.






Yaklaşık 1 saatlik ve belki de daha fazla bir yolculuktan sonra Bosna-Hersek'e girdik. Mostar'ı bulduk, körpüden geçtik.


Tabelalar zayıf biraz. Ya da ben kayboldum!


Söyleyebileceğim tek şey, çok kalabalık!


Yollar taş kaplı, kayma tehlikeniz var. Kösele giymeyin! 


Bu köprü hakkında da bilgiyi kolay elde edersiniz, google ediverin.










 Mostar'da hediyelik aldığımız kişi bize Şadırvan'da yemek yememizi tavsiye etti.


Orada yediğim sirkenin tadını başka yerde bulamam. Oldukça keskin ama güzeldi. Olsa da tekrar avcuma döksem döksem içsem.


İki kişilik et tabağı söyledik.


Bosnian cookie = Bosna kurabiyesi/çöreği dedikleri KÖFTE! 
Sausage dedikleri de TANDIR çıktı.


Canım çektiği için sosis bekleyen ben, zaten siparişin içinde yer alan tandırla karşılaştım. Sarma var, inegöl köfte var, tadı da çok güzel.


O gece de şehre geç döndük. Artık 20 Temmuz'dayız. Ertesi gün dönüyoruz. 

No comments:

Post a Comment